Načítám Kurzy
  • kurz již proběhl.

Komunikace v obtížných situacích – jak na konflikty, nenechat se zaskočit

Lektor: Bohdana Kašparová

Anotace kurzu

Dostáváte se občas nebo dokonce častěji do situací, které jsou pro vás nepříjemně? Ovládají vás emoce a nevíte si rady s kolegy, kteří vyvolávají problémy? Přihlaste se na workshop, který vám objasní, proč dochází ke konfliktům a jak je eliminovat, případně si vědět rady co s tím.

Pro koho je kurz určen:

pro sociální podnikatele

Program kurzu

Efektivní komunikace znamená schopnost ovlivňovat situace, do kterých se dostáváme a nejde jenom o mluvení a obsah slov. Na naše jednání mají obrovský vliv emoce. Rozdíly v emoční inteligenci pak mohou znamenat vzájemné nepochopení a konflikt. Proto je důležité naučit se odstraňovat hodnocení ostatních a k obtížným situacím přistupovat v roli tvůrce nikoli oběti. Ukážeme si jak na to, jaké používat formulace, ale zároveň jak pracovat s komunikačním statutem a dalšími komunikačními prvky.

Předcházení konfliktům znamená použití funkčních argumentačních technik. Vyzkoušíme si získávání souhlasu pomocí správného pokládání otázek, vyvracení námitek, parafrázování nebo komentování. Objasníme rozdíl mezi asertivním jednáním a manipulací.

K nedorozumění a ke konfliktu často dochází díky deformaci informací způsobených komunikačním šumem, nepozorností a zapomínáním. Názorně si předvedeme, jak pomůže vizualizace, potvrzování porozumění a další komunikační pravidla.

PROČ SE PŘOPOJIT: Do obtížných a konfliktních situací se dostává téměř každý a je to přirozená součást soužití s ostatní

Kontaktní osoby na případné dotazy:
monika.sikulova1@mpsv.cz

Webinář proběhne v rámci projektu Podpora sociálního podnikání v ČR, registrační číslo CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_016/0006098.

Ilustrační obrázek z Freepik

event   19. listopadu 2020

schedule   9:00 - 15:00

location_on  ONLINE